Zwiedzamy Stary Poznań

img_2432Jest takie przysłowie: „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Aby zaprzeczyć temu powiedzeniu, grupa seniorów z UTW 22 listopada udała się do Poznania – stolicy naszego regionu. W celu podreperowania sił witalnych udaliśmy się najpierw do wspaniałego obiektu, jakim są Termy Maltańskie. A tam atrakcji od wyboru do koloru. Każdy wybierał dla siebie to, co najlepsze…i przez dwie godziny oddawaliśmy się uciechom z dala od codziennych kłopotów. Kiedy nasze siły zostały nieco zregenerowane, udaliśmy się na zwiedzanie najciekawszych zabytków Starego Miasta. Pierwszym obiektem, który zwiedziliśmy było Muzeum Instrumentów Muzycznych przy Starym Rynku. Zdumiała nas różnorodność eksponatów, zwłaszcza takich, o których istnieniu i nazwach nie mieliśmy zielonego pojęcia. Jednym z najcenniejszych instrumentów w zbiorach tego Muzeum jest klawesyn, na którym grał 9-letni W.A. Mozart. Niestety, zastaliśmy tylko informację o nim, ponieważ sam instrument poddawany był akurat zabiegom konserwatorskim. Następnie, już z panią przewodnik, zwiedzaliśmy najciekawsze zakątki Starego Miasta. Niektóre kamienice są już pięknie odrestaurowane, inne czekają na swoją kolej, jak np. Pałac Mielżyńskich. Najcenniejszym obiektem jest oczywiście renesansowy Ratusz, stojący w centrum Rynku, a przy nim takie „perełki”, jak Pomnik Bamberki czy Pręgierz. Na koniec pani przewodnik zaprowadziła nas na Wzgórze Przemysła, na którym „zrekonstruowano” zamek pierwszych Piastów. Ponieważ nikt nie wie, jak on kiedyś wyglądał, „rekonstrukcja” jest tylko efektem wyobraźni architekta. Przylgnęła też do niego nazwa nadana przez mieszkańców Poznania: Zamek Gargamela”. Po długim i wyczerpującym spacerze, należało pomyśleć o podreperowaniu sił fizycznych w tym celu udaliśmy się na obiad do nowej galerii „Posnania”. Po spacerze po okolicznych stoiskach handlowych udaliśmy się w drogę powrotną do domu… Dziękujemy organizatorom wyjazdu za kolejną ciekawą lekcję historii.

Tekst: M. Grela

Zdj. H. Gurda

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.